Koblenz

Woensdag 3 mei 2017 naar Koblenz
Stipt om 10.00 uur zijn we klaar voor vertrek. Het eerste deel van de reis gaat over Eindhoven, Heerlen en Aken. Vanaf daar nemen we de provinciale weg door de Eifel.
Dat blijkt een goede keuze!

Een groot deel van de reis rijden we door beekdalen met bloeiende hooilanden. Op de hellingen beginnen de bomen blad te krijgen en dat levert een palet op van vele kleuren groen. In een bosreservaat lunchen we. Voor Koblenz komen we in een file terecht, maar al snel rijden we door het Rheinthal met z’n kastelen. Vervolgens slaan we links af, het dal van de rivier de Lahn in en daar vinden we onze eerste camping ‘de Wolfsmühle’. Het is een langgerekte camping langs de rivier en we krijgen een mooie plek aan het water. Minpunt is de drukke weg aan de overkant. De eigenaar is van Nederlandse komaf.

Donderdag 4 mei 2017 Koblenz

De dag begint ‘goed’. De koffiekan schoonmaken en de koffieprut in het wasbakje uitspoelen. Daar is de afvoerpijp van de camper niet op berekend. Mopper, mopper. Met de plopper van de campingbaas komt de afvoer weer vrij, maar dan zijn we inmiddels een uur verder. Daarna rijden we met de streekbus naar Koblenz, daar stappen we uit op de Central Platz bij het Forum. Tijdens de daarop volgende wandeling komen we op de landtong waar de Rhein en de Moezel samenkomen. Op dit punt staat een enorm, wanstaltig gedenkteken ter ere van de Duitse eenheid. Een bezoek aan het nabijgelegen Ludwig museum is zeker de moeite waard.

Er is een tentoonstelling gaande van Kanovitz en Howard. Kinderen maken met veel plezier hun eigen kunst, maar dat mag niet gefotografeerd worden!

Verder bezoeken we de weelderige tuinen achter de kerk en bij het Schloss. Aan de kade meren de boten af voor de Rijncruises en met de kabelbaan kan je naar de andere oever.

Weer terug op de camping genieten we van de plek aan het water. De drukte van de provinciale weg aan de overzijde van de rivier nemen we voor lief.